Saturday 24 November 2012

Wisata de' Setiu

Assalamualaikum


Hey Hye..

Sekarang ni suda masuk fasa kedua tahun ketiga berperancangan bandar di UTM.  Maka tahun ketiga berturut-turut jugalah aku tak balik raya haji, tahun ni aku beraya haji kat Muar mengikuti CikTana.  Macam biasa, malam sebelum raya haji tu tidur lewat sebab nak main masak-masak.  Pagi raya agak berbeza dengan suasana kat Labuan sebab kalau kat Labuan aku dan adik-beradik lain dah dikerah untuk bangun menunaikan Solat Sunat Aidiladha tapi kat Muar perempuan tak digalakkan ke surau.  So, di pagi yang sayu, aku teringat family kat Labuan dan semestinya Tana pun merindui abah dan mak yang sedang menunaikan rukun Islam kelima. Okey habis cerita pasal Tana :)

Ikatan Kekeluargaan yang Sangat Erat


Cuti berikutnya yakni mid semester mesti dan pasti gembira bagi mereka yang pulang ke kampung halaman tapi, tidak bagi aku.  Aku ambil peluang untuk ikut Ayu ke Setiu, Terengganu Darul Iman.  11 jam dalam bas bagi aku satu pengalaman yang cukup indah dengan tidur sepuas-puasnya.  Kampung Ayu, Kampung Bukit Kemudu aku boleh samakan dengan kampung aku kat Keningau, Sabah tu.  Pagi dan malam sejuk gilak, tengah hari 'jom jalan-jalan kat luar'.  Aku sempat bermalam sehari di Hospital Sultanah Nur Zahirah sebab sakit Ayu yang dulu tu datang balik. Tapi syukur tak ada apa-apa dan Ayu boleh balik esoknya.  *yahoo.com*


Pepagi aku dan Ayu pegi pasar pagi setiu kat Bandar Permaisuri.  Plan nak beli mangga nak buat sambal bawa balik UTM, tapi mangga takdak jual *telan air liur*.  Menariknya Setiu ni kat Pantai Penarik dia sebab aku aim sotong celup tepung dia ja.  Sedap sangat.  Lepas dah kenyang semua, kami (Ayu & Pe'i) jalan-jalan kat pantai dan aku teruja sebab nampak Pulau Perhentian yang orang selalu cakap tu.  Malam pulak, sepupu Ayu ajak makan satay dan ini memang best.  
Puas sangat makan haritu.  Pendek kata, tak kebuluq langsung sepanjang
aku berada kat Terengganu. Mek, ayah dan family Ayu yang lain pun sangat peramah.
Orang-orang Setiu memang terbaikk.  Ada masa nak datang lagi Na Na Na Na Na Ganu kite!
Thanks yaw!
Lepas ni nak mai Kedah plak Jeehott oii ! ehh 


Ombak Mengganas


Cantikkan batu tu ^_^


No comments:

Post a Comment